Trötttttt

 
Trött och trött och trött..... Zzzzzzzzzzzz!
 
Uppdateringen kommer inte vara på topp (som ni redan märkt)
Har nämligen fysik prov på torsdag, ska på kurs hela helgen och har sedan kemiprov på onsdagen nästa vecka. Så det är PLUGG PLUGG PLUGG. För någonstans sär emellan ska man ju få plats med en debatt artikel till onsdag och plugga matte. Men framför allt HÄSTEN MIN!
 
Igår, söndags, så red jag först på Nickita på hoppträning och hon skötte sig utmärkt!
Hon var dock lite trött och det märktes fort av.
 
Min kära vän Matilda skrev en fråga om varför det ev. var sista gången jag red henne och ja, jag tror ju att ni läsare kan läsa tankar ;) (skämt åsido)
Jag har inte berättat det, men det är inte Åsebo som äger Nickita så ägarna ville prova henne och ta hem henne till deras dotter. Men (som tur va) så blev det ändrade planer och nu ska hon antagligen stanna hos oss ändå. :)
YES!
 
Så här såg övningen ut som vi gjorde:
 
 
Jag tyckte att det var en ganska svår övning med en så pass unghäst som Nicki faktiskt är eftersom det är mycket runt skänkeln och böja och ställa hit och dit. Men jag kan ju säga att det var en grymt bra övning trots att jag fick kämpa som en galning.
Nej, det här övningen är att rekomendera!!!
 
 
Sedan skulle jag rida på Bojjen och jag gjorde i princip samma sak fast jag bara bytte ut bom räcke till travbommar. :)
 
 
Och att göra den här övningen med Bojjen kändes väldigt bra eftersom han tycker det är vääääääldigt roligt att springa fort och bara dra iväg. Den här övningen gör det enklare att få tillbaka och kunna böja dom runt innerskänkeln noggranare :)
 
 
Lite tips på övningar som kompensation för dålig update ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Fin blogg du har! Kul att den fina ponnyn fick vara kvar!! Är hon fortfarande kvar hos er?

JOhanna

2013-09-19 @ 09:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0