Sunday bloody sunday

Tjenare alla!

Uppdateringen har väl blivit lite sisådär under helgen kan jag medge..
Men har ju som sagt varit på två dagars läger och fredagen börjades med ett markarbetespass på en halvgalen ponny. :) vi tränade bockar på S-båge och på raktspår och så. S-båge är ju lite extra klurigt eftersom man måste ställa om hästen över bocken.

Är i vilket fall nöjd med Bojjen. :)

Vi hade en liten tävlingsplanering på kvällen och käkade Monicas goda hemmagjorda pizza och myste!
De allra flesta sov även kvar. :)

Dagen därpå, lördag, så stod det banhoppning på schemat. Vi red i första gruppen och jag kan ju säga att Bojjen var mer vild än tam..... Har aldrig varit med om en sån galning någon gång tidigare.... Han stog på bakbenen, kastade sig framåt, bockade, sparka bakut och var allmänt vild. Tränaren kastar sig undan och ryttaren flyger nästan av. Ja, ungefär så såg träningspasset ut.
Har aldrig varit med om dess like....
Kunde inte ens trava eller skritta utan att han galopperade och studdsade på stället och avslutade serien med en stegring och kast framåt, vad jag kallar en "pegasus" ;)

Aja, det är kul att han är glad i alla fall och tycker hoppning är kul. För det är det minsta man kan säga!! Haha stollen då<3

Så vi får väl se om det går att tävla på honom om han inte lugnar ner sig en aning...

Måste dock tillägga att både jag och Fia är nöjda med banan på slutet, han liksom taggade upp på hinder 1,2,3 sedan taggade han ner igen (relativt) och hoppade resten av banan kanon bra! :)
Ibland blir man stolt som häst ägare :') <3

Efterträningspasset var det dags för en "hemlig aktivitet" vilket visade sig vara bowling!
Den som vann över Fia skulle få en privatlektion med Fia själv. I första serien slog jag henne med 10-20 poäng dock så spelade jag bort mig på andra serien och förlorade med en urusel början på andra där jag kasta rakt ner i rännan typ tre gånger.. Haha
Men jag är as nöjd, trots förlust mot Fia på 205 mot hennes 215, men fick faktiskt 5 strikar ;)

Kan sumera lägret som: jag har den bästa klubben man kan tänka sig!! Kommer aldrig någonsin byta klubb, spelar ingen roll om jag får ett grymt erbjudande från någon annan klubb!
Född åseboare, Alltid åseboare!!

(bilderna är från Dalaryttaren.blogg.se)


Kommentarer
Postat av: FeliciaSI

Men USCH Mickan, du kunde väl visa liiite nåd när du la ut bilderna. ;) Ser ju ut som något katten dragit hem... ^^

Svar: du är så fin så <3
Ekipaget som ger allt!

2013-01-07 @ 15:18:25
URL: http://ridingsolo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0