Världens bästa med marginal!

Idag är en sån här dag då jag uppskattar mycket. Jag uppskattar i och för sig min häst varje dag men idag är jag extra glad över honom.

Hihi, jag älskar honom trots att han för det mesta skuttar och brallar runt med mig, jag älskar honom trots hans envishet men framför allt, jag älskar honom trots att jag inte får hoppa eller rida honom mer än i skritt. ❤

Idag så longerade vi honom för att kika om han var halt, mindre halt eller ohalt och det är vääääldigt svårt att se på honom nu efter att man tittat så mycket på honom tidigare. Man liksom letar fel.
Vi var i alla fall överens om att han inte är halt men markerar lite på högerfram. Jag tänkte att jag skrittar honom tills fredag och kollar han någon gång under helgen igen.

Men jag blir så glad trots detta;
För några månader sedan gick det inte att longera honom ALLS! Idag, efter lite träning med Lena, så går det faktiskt riktigt bra!
Han busar visserligen ibland och bockar eller ställer sig på bakbenen (ibland båda samtidigt;).) men det är myyyycket mindre än förut när han nästan var farlig att longera :P
Blir så glad när träning ger resultat så snabbt!! :')

Nu måste jag fortsätta med min debatt artikel om Märkeshysterin inom ridsporten. Hmm spännande ;)
Tänkte att jag kanske publicerar den här på bloggen när den är färdig :) vi får se!

Peace Out! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0