Catching up!

Jag är väldigt dålig på att hålla saker jag lovar,
det vet mina närmaste vänner.
 
Jag har varit grymt dålig på att uppdatera bloggen och det har varit med vilja.
Jag har inte velat gå ut med att Bojjen nu har blivit skadad en gång till innan jag visste vad det var och hur lång konvalcent, om han någonsin skulle bli bra eller om det skulle vara kört nu.
 
Många tror det och det har varit heta diskussioner i stallet och i vardagen i allmänheten om vad jag "borde göra" och blablablabla!
Jag blir så fruktansvärt trött på när folk försöker säga till mig vad jag "borde" göra. Jag borde inte göra nått om jag inte känner för det. Ber jag efter en åsikt, då kan man ge mig sin åsikt. Annars kan man lika gärna vara tyst.
 
Jag tänker ALDRIG ge upp Bojjen och om jag så måste för att det gått över styr, då är det MITT beslut. Inte någon av er andras.
Men nu vet jag att det inte är så i det här fallet så då vill jag inte heller höra kommentarer att jag ska döma ut honom, ta ut försäkring och köpa en ny. Det funkar inte så!
 
Min häst ÄR faktiskt min bästa vän och inga pengar i världen kan ersätta honom och inte heller min vilja att tävla.
Jag älskar att tävla, missförstå mig inte. Men kan inte Bojjen tävla, då gör inte jag heller det.
Sen hade jag inte tänkt hålla mig fast vid honom hela livet, men det är skillnad när man lånar ut sin ponny till någon pålitlig än att han ska stå skadad och ingen vill ha honom (förutom jag).
Det är lite svårt att förklara men jag har inte ridit ordentligt på, jag vet inte hur många veckor, och det är för att jag verkligen inte känner för att rida ridskolehäst när Bojjen står i stallet och är skadad.
Jag har inga problem att rida ridskolehäst om han står i stallet och är frisk. Jag vet, det är kanske lite konstigt argumenterat men det är så jag fungerar och kommer nog alltid göra.
 
Jag har länge varit ute på hästnet.se och kikat på storhästar som lånas ut och så där. Så jag har liksom inga problem att skiljas på det viset, att jag börjar rida någon annan häst och någon annan får träna och tävla på min prins. Utan det är att när han är skadad vill jag helt enkelt inte rida någon annan heller.
 
Nu hade vi tur (om man kan säga så) det var nämligen en lättare skada på höger fram som uppkommit efter att han varit skadad på vänster tidigare så har han överbelastat höger och därav uppkom den här skadan.
Förhoppningsvis inget allvarligare än så men jag funderar fortfarande på om han ska få bli dressyrhäst. Men vi får se lite längre fram helt enkelt....
 
Och ja, anledningen till att bloggen inte uppdateras är ju då för att jag är ute och skrittar varje dag. (PÅ EN GALEN PONNY!) och det känns verkligen ointressant att läsa om hur en skrittur gick.. Eftersom jag inte tränat på typ 2 veckor heller så har ju inte uppdateringen funnits av  något intressant där heller.
 
Ska nog dock vara med imorgon på hoppträningen tror jag ;)
Eller vi får se.
 
 
Hoppas ni orkade läsa hela inlägget! Cred till er som gjorde ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0