Finally !

Hello alla goa glaá guuuubar! :)
 
ÄNTLIGEN en uppdatering, jag vet. Men helgen har varit minst sagt jobbig som stryk.
 
Det började med att vi byggde banan inför helgens tävlingar med start klockan fyra. Det spöregnade.... 
De tog en jädrans tid och banan stod inte på plats förrän klockan 8 dock så hade jag redan gått ned vid klockan halv 7 eller något liknande eftersom jag hade så sjukt mycket annat att göra.
 
Exempelvis så longerade jag Bojjen litegrann i ridhuset, han var pigg och glad :)
Han fick jogga lite i kanske 30 min sedan gick vi återigen ner till stallet och jag och Sara satte oss på kontoret för att göra klart det sista inför helgens loppis. 
 
Vi kom hem vid klockan 22 och då hade jag varit sjöblöt i 6 timmar!! (= inte en glad mikaela)
 
 
Och så på lördagen var det dags för tävling. Jag var då i stallet vid klockan 05.30 och släppte ut alla hästarna innan det började komma folk till gården.
Efter att alla hästar nöjda och belåtna stod i hagen så började jag och US tjejerna att ställa iordning loppisen som skulle stå belägen bredvid paddocken.
Mysigt parasoll och grejer som hänger och dinglar överallt! 
Jag är mycket nöjd med loppisen faktiskt :)
 
 
Jag satt i alla fall inte där under helgen utan jag var funktionär på banan och så vidare men dom extremt duktiga US medlemmarna skötte det super! :) *stolt!
 
Dagen rullade i övrigt på bra och efter tävlingens slut så satte jag mig och fixade med Loppisen och sedan var det dags att ta hand om den underbara ponnyn. (även om man kanske helst ville sova då)
 
Vi red i alla fall lite på rundbanan bara typ 40 min. Litte jogg, flyttningar osv. Gick relativt bra i alla fall :')
 
Och eftersom vi skulle tävla på söndagen dagen efter så fixade jag honom fin och smorde alla grejer och dona. Det kändes såååå skönt att äntligen få göra lite tävlingsfix! :') <3
 
Kom hem klockan 21.00 ungefär och då dog jag i sängen väldigt på en gång jag kom hem. Väckarklockan  skulle ju trots allt ringa 05.20 nästa morgon igen. Vilket den gjorde... BIG SURPRISE! (hehe)
 
Körde på med gammal rutin (släppte ut hästarna) och efter de så borstade jag på Bojjen litegrann.... Nu var det snart dags.... 
Vi hade anmält oss till LB (1 meter) unghästklass. 
och ja...
Han hoppar som aldrig förr och vi nollar och får den vackraste rosetten någonsin. Detta pga att han inte haft en rosett på sig på minst 13 månader. Han lyste upp som en sol när pappa kom och satte på den på tränset. Man såg verkligen på honom hur lycklig han blev.
En sådan känsla glömmer man aldrig... Vi var (ÄR!!) så glada just nu<3
Och TACK alla som gav mig så fin respons efter ritten. Det värmer så galet mycket!
Jag och Bojjen kommer att fortsätta kämpa tills våra vägar skiljs åt<3
 
 
 
 
//
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0