Tävlings update!

Hej du dödare än dödast blogg!

LITE TÄVLINGS UPDATE att komma.....


Kan börja med att säga att jag är så sjukt nöjd med dagen så att jag nästan blir tårögd bara jag tänker på den!
Började första klassen (förklass till laget) vilket var en LB, med stilbedömning.
En väldigt motig Misty hoppar runt banan och vi nollar grunden, JAG BLEV SUPER GLAD! 

Vi börjar omhoppningen, på en fortfarande motig Misty men han hoppar.
Han tvekar inte på att stanna, nej utan mer att han vill backa sig själv in i botten på hindret.. :P
Vi går i mål i omhoppningen på noll fel och går upp i ledningen!
Jag trodde faktiskt inte att det var sant när hon sa det i högtalarna, efter en sån kass ritt tyckte jag... hmm..
Ledningen höll i sig OCH VI VANN! :D<3



Blev så himla paff att det inte går att förklara.
Nu tycker säkert jättemånga att jag är lite mesig eftersom det "bara" var en LB (älska allas jävla självsäkerhet HELA tiden),
 men så är det inte för mig.
Efter allt problem det varit med Bojjen. Han har blivit utdömd, jag tappade helt ridlusten och var påväg att sluta med hästar ... Det var jag verkligen....
så behövde jag de här så himla mycket!

Och så åker man ut på tävling till Leksand och VINNER med Misty <3
Känslan jag har nu är obeskrivlig! Efter sånt JÄVLA fightande med Bojjen och sorg så det står härliga till, har nog aldrig gråtit så mycket, varit så rädd i hela mitt liv, som jag var under denna period.
Och då den otroliga framgången igår.... Jag är SÅÅÅÅÅÅ glad!  SÅÅÅÅÅÅ stolt över Misty!



I laget sedan, så nollade Misty och jag, men tyvärr fick två i laget fyra fel vardera och vårt lag gick tyvärr inte till omhoppning utan slutade på fyra fel. Jag är dock SUPER nöjd med det. Alla kämpade på superbra och var glada och roligt hade vi :) Bästa klubben!
Ja, det tycker jag faktiskt, ÅSEBO ÄR BÄSTA KLUBBEN!


Vårat andra lag kom dock vidare till omhoppning (vilket var jätteroligt). Det var fyra lag vidare till omhoppningen och alla slutade på noll fel och det var tiderna som skulle avgöra.
Åsebo hade dock sämst tid av samtliga och slutade därmed på en fjärde samt femte plats.

Jag är glad över det resultat ändå och är verkligen super nöjd över gårdagens resultat! :)


världens bästa HorseGroom till vänster!<3

---------------------------------

Jag har dock lite dissningar att göra....  tyvärr...
Det gäller stilhoppning... Jag menar KOM IGEN! Jag hatar stilhoppningar nu förtiden... haha

Så här ligger det till.
Jag fick kommentar på mitt papper att jag skulle vara tyst och vara försiktig med spöet. Jag måste verkligen klaga på detta upplägg de har på stilhoppningar eftersom jag fick ett minus poäng pga "mitt uppträdande".
Ja, i detta fall är det några duttar med spöet på halsen (INTE ALLS SLÅ, BARA DUTTA LITEGRANN), smackningar och en morrning när han bromsa in på raksträcka innan en oxer.
 
HUR KAN JAG FÅ MINUS POÄNG PGA DE?
 
Jag hade fått lika mycket minus om jag följt "expertens" råd och suttit stilla och varit tyst.. FÖR DÅ HADE HAN GÅTT I UNDER TEMPO OCH GÅTT I BOTTEN PÅ PRECIS ALLA HINDER!!!!!!

I det här fallet är stilhoppning
= Fläckfri ponny som kan göra ALLT perfekt och du bara sitter stilla och "är tyst".
Nej usch!
Jag tycker att stilhoppning är problemlösning på ett effektivt men kanske en aning diskret. Mina smackningar var väl inte diskreta men inte fan borde jag få minus eftersom JAG VISSTE VAD JAG HÖLL PÅ MED???
Vart tog den där Balansen vägen?
Den där balansen som en erfaren, rutinerad ryttare tar beroende på hästen man sitter på.
Det ska ju vara UTIFRÅN ponnyn/hästen och inte jämförelse med hur det så kallade idealet skall vara...
I detta fall, jätte duktig ponny som ser ALLA avstånd och en ryttare som inte gör någonting alls.!


Vad tycker ni om stilhoppningar??

//


Kommentarer
Postat av: Matilda Bäck

stilhoppningar är blääääääääääääääää! ;)

2012-05-14 @ 23:28:24
URL: http://dalaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0