puuuuh!

Ja, angående inlägget igår kväll...
 
Jag kände inte så super mycket för att förklara mig här i ett inlägg efter att jag kom hem från stallet igår...
Jag skulle nämligen rida Bojjen, så jag tänkte jag skulle värma upp på rundbanan och så innan jag gick upp i ridhuset för att köra lite lydnad på bockar. Men så blev det inte.
Jag tyckte nämligen att det kändes som om han var halt på ett bakben... Han sträckte liksom inte ut ena benet som han gjorde med det andra....
 
Jag red hem igen och jag tyckte att det gick ur sig litegrann men fortfarande stel.
 
Sedan bad jag Emma och Soffan ta en kik på honom och hej, där hade jag olika bud på vilket ben det var. Så jag bestämde mig för att kyla alla fyra och sedan fick han stå med lindor hela natten.
 
 
Nu på morgonen så släppte jag ut alla hästar först och Bojjen fick stå kvar inne i väntan på att Fia skulle komma.
Hon kikade på honom och då tyckte till och med jag att han inte var halt..
Så jag vet inte riktigt va det var.
Kanske bara en sträckning, halkning i hagen som blev bättre över natten med kylning och sedan lindning??
Sen får man ju stå ut med sådanna här händelser när hästarna står med en anna häst i hagen.
Då är ju skaderisken större.
 
Har ni era hästar själva eller får dom stå tillsammans med en annan??
 
Jag tänkte i alla fall ta det lite lugnt idag, får känna. Känns han helt hundra kanske jag stoppar in någon bock i passet. Vi får se :)
 
//

Kommentarer
Postat av: Matilda Bäck

Curbiz står ed en kompis i en jääääääätte stor sommarhage, men de är typ oskiljaktiga så det har inte varit några problem än :)

2012-07-03 @ 11:38:33
URL: http://dalaryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0