Måndag!

Tjenare alla!
 
Idag är det måndag och ja.....
Har varit i stallet på morgonen och släppt ut hästarna (som vanligt) jag mockade och fixade allt på en gång så man har det klart. Så nu behöver jag inte åka ut förrän typ 5 halv 6 något sådant. :)
 
 
Igår blev det en uteritt med soffen och Bosse. Det hade slutat regna så vi passade på att rida vid sommarstugorna där det var FUUULLT med vatten pölar, (=bojjen hatar vatten) så medan Bosse galoppera rakt igenom alla pölar så hoppar bojjen längdhopp och bara studdsar över alla i hopp om att slippa blöta ner tassarna ;) haha
Han är charmig han Bojjen! :)
Men det var en väldigt härlig tur med mycket galopp och inga krav, DET BEHÖVDES kan jag säga.
 
 
Motivationen har inte varit på topp..
Inte gällade något alls faktiskt. Tyvärr så har jag även haft känslan av att jag inte vill åka till stallet. Jag vill liksom hellre sitta hemma och bara glo.
Missförstå mig inte, Bojjen är en underbar varelse som jag absolut inte skulle kunna klara mig utan. Bara tanken på att han en dag inte kommer vara med mig får mig att rysa och nästan bli tårögd.
Så, SÅ är inte fallet, nejnej.
Det är ju mer liksom att man tränar och tränar. Märker inga resultat utan bara harvar i samma spår hela tiden...
Man tar sig ingenstans och så ser man sedan hur vissaåker med på en räkmacka och alla framgångar de har.
Och framför allt när dessa personer i fråga INTE SER vilka enorma prestationer de har gjort.. utan bara tar allt för givet..
Jag unnar absolut alla deras framgångar jag är inte sådan, men man vill ju ta del av de själv också...
 
 
Jag älskar min ponny otroligt mycket och jag hoppas att denna dipp nedåt snart är över.
Jag tror jag behöver en vecka i Falsterbo nu!
För snart är det dags.........
 
 
 
 
//
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Bäck

Jag vet hur det känns ! Men det är bara att bita i det sura äpplet ibland.. för att någon gång kommer de som "får det mesta gratis" motstånd och motgångar.. och har man aldrig varit med om det vet man inte hur man ska hantera detta.. vilket du gör och inte gör sådan big deal av det hela :)
I längden lönar sig det att gå den långa tuffa vägen !

Be strong my friend <3

Svar: du är underbar! <3vad skulle man göra utan dig och dina visa ord?? tack min vän <3
Ekipaget som ger allt!

2012-07-03 @ 11:43:47
URL: http://dalaryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0