FINALLY!!!

Hej!
Sorry för bad Update men alltså jag höll på att få spunk på Blogg.se igår!
Jag hade skrivit ett JÄTTELÅNGT inlägg och jag tyckte jag formulerat mig bra och så för en gångskull. Och när jag sedan ska spara det som utkast, ja då poppar det upp en jävla ko som påstår att den är i fel hage och att man måste vänta tills blogg.se bytt hage på den!! ASSÅ VA?! haha
Så jäkla stört ....
 
Så här ser en ko ut om ni inte visste de!
 
Jag provade i alla fall 6-7-8 gånger nått sånt och den där kon dök upp varje gång... Så jag gav upp helt enkelt.
Sedan idag när jag kom hem från Avesta Ridklubb och tänkte blogga, ja då har vi inget internet heller....!!
Snacka om att datorer och jag INTE går ihop.. haha :)
 
våra fina fåglar som bor i stallet
 
NU;
Åter till bloggningen :)
 
Passet igår blev som jag skrev tidigare ett dressyrpass i ridhuset och ja, det gick som det gick. Han var riktigt stel i början och var väldigt springig.. Men i slutet då lossnade han (lagom till avtravning, som vanligt)
Det är de som är lite synd faktiskt, att han liksom blir rolig att arbeta när det är dags att avsluta passet...
 
Så eftersom jag vet att han tar lite tid att komma igång så brukar jag galoppera en liten sträcka innan jag kan börja jobba formen i traven. Även Fia håller med om detta så framöver ska jag lägga in lite galopp i framridningen också så man kommer till jobb fortare :)
 
Underbara ponny, ett liv utan dig skulle inte vara ett liv värt att leva.
 
Men som sagt, i slutet lossande han och gick super!
Då kunde jag till och med sitta ned i sadeln och jobba ihop honom :) KANON! <3
 
Underbaraste gården!
 
Idag så var jag med Jessica, Flisan och hennes son Julius på Tävling i Avesta RK.
Flisan skulle få tävla för första gången i sitt liv utanför gården. Longer-linan var på plats!! haha :)
Men hon skötte sig faktiskt jättebra, trots att hon skuttar i släpet KONSTANT när man kör så var hon relativt lugn på tävlingsplatsen. :)
Dom nollade 0.90 och flisan var verkligen över förväntan enligt mig. Jag trodde hon skulle freaka järnet! Men där misstog jag mig allt ;)
 
 
Och nu sähär på eftermiddagen har jag legat och schteeeeekt.
Sedan kom ett gigantiskt moln och täckte den underbara solen, typiskt! :/
Men hann sitta där en liten stund i alla fall och lyssna på ljuv musik!
 
 
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0