Dagens ridpass

 
 
Halloj!
Nu passar Sofia på att lägga in ett litet inlägg. Kan ju först börja med att klaga på det hemska vädret vi har i Sverige just nu. Vi har haft max 1 vecka denna sommar med sol och jag tror inte det kommer bli bättre heller. Det känns liksom som att hösten redan är här. F E L.
 
 
Klev upp vid 6 imorse och begav mig mot stallet. Släppte ut hästar, denna dag var det lugna hästar haha. Lämnade Bosse kvar inne medan jag fick ut alla andra i hagarna. Tog mig sedan en uteritt längs med sommarstugorna och myste i skogen. Både Bosse och jag var på toppen humör och han busade flera gånger om. Det var glädjeskutt och  skuttande hit och dit. Underbara häst!
 
 
När jag kom tillbaka till stallet så släppte jag ut honom i hagen och tog med mig Bojjen in. Eftersom hovslagaren inte hann sko honom igår så fick det bli idag vid halv elva. När de nya skorna satt som de skulle gick vi upp till ridhuset där jag tömkörde honom en bra stund. I början så lyssnade han inte alls och svängde runt och höll på att trassla in sig i linorna men efter ett tag så. Jag fick en jättefin ponny på slutet som arbetade på som han skulle. 
 
Grattis till er som lyckades överleva er igenom detta lååånga inlägg. Nu ska jag hänga tvätt, leta på en bra film, värma en kopp te och sedan blir det mys resten utav kvällen!
Hoppas ni får en fin tisdagskväll allihopa!
 
 
En sista sak bara...vad skulle ni som läser Blondieryttarens blogg tycka om en frågestund???
Finns det något intresse för det? Då kan ni passa på att fråga allt ni vill veta om Blondieryttaren (Mikaela) eller om hennes guldiga ponny Bojjen? Om allt mellan himmel och jord! Vad sägs? 
 
 
Och för att det ska bli någon frågestund så måste ni ju såklart kommentera vad ni tycker :)
 
Ha det bra!
/ Sofia Sjögren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0