DAGENS HETA TIPS!(+Klagomål!!)

 
Har lite tips på snygga (affordable) saker från HÖÖKS.
 
Ja, jag skulle nog kunna säga att jag hatar när folk skryter om hur dyra kavajer, stövlar, strumpor, sporrband och gummisnoddar man har... Alltså, SNÄLLA!
 
När jag var i falsterbo, då letade jag efter en kavaj som skulle passa min (ganska liten) kropp. Men eftersom jag är ganska smal så hittade jag ingen. När jag sedan gjorde de, då kostade den 2500 eller mer. Och jag känner så här: VARFÖR I HELA VÄRLDEN SKULLE JAG VILJA LÄGGA UT SÅ MYCKET PENGAR PÅ EN KAVAJ? Kan nån snälla svara på de?
Jag letade efter någor som skulle sitta någolunda enligt figuren under 1000 lappen, men i dagens samhälle är det rent ut sagt omöjligt!!
Sjukt.....
 
Så nu gick jag in på HÖÖKS hemsida, har alltid haft något emot den affären eftersom personalen är socialt handikappade och det är no service at all, men så såg jag den här kavajen. Och jag älskar den!
Den ser ut som en Spooks kavaj men jag slipper lägga ut den hiskliga pengasumman som jag hellre vill lägga på nödvändiga saker (typ träningar eller en bil).
 
Om den här kavajen sitter enligt figur kommer jag lätt att köpa den!
 
 

Tävlingskavaj Competition CRW® Exclusive

Artikelnr 130533

 599 Kr

 
Tävlingskavaj i funktionsmaterial. Perfekt passform för största möjliga rörelsefrihet. Väl genomarbetad design med dubbla passpoaler och strassdekorerade knappar.
90% nylon, 10% elastan.
  • Tvätt 40º.
     __________________________________________________________
Men så här ligger det givetvis till, Jag älskar och lyxa till det! Jag lovar, DET GÖR JAG!
Men när jag shoppar för dyra summor, då måste jag tillbaka till stallet och jobba ihop nya pengar på en gång.
När man ser vissa komma med nya saker var tredje dag och varenda grej ligger på minst tusen spänn och de påstår att de betalar själv. Hur går det ihop??
Är det något fel på staten?
Får vissa ett högre belopp i studiebidarg än andra?
För jag får då bara 1050 kr per månad och då får jag spara många månader om jag ska ha råd med en (vad ska vi kalla de?) "normal" kavaj inom hästvärlden i dagsläget. Och då kan jag verkligen inte gå och köpa ett nytt träns eller något liknande till hästen...
Bara undrar liksom..
 
Är det bara jag som känner så här? Eller har hele Sveriges befolkning inom häst världen vunnit på Lotto på senaste tiden?
 
Skulle vara kul om ni hade något bra argument till varför man måste ha märkesgrejer, för jag har själv märkt... Kavlitén är densamme. (beror dock givetvis på vad saken gäller)
 
 
//

Kommentarer
Postat av: Felicia Isacsson

Åh visst är den snygg! Jag ska köpa den (kavajen alltså) Jag håller med dig Mickson, det är dumt onödigt att lägga ut så mycket pengar på en kavaj.
Kram

Svar: ja men va kul, vilken färg ska du köpa? :D Det blir en svart för min del i alla fall :)
kramar
Ekipaget som ger allt!

2012-07-31 @ 23:30:38
URL: http://ridingsolo.devote.se
Postat av: Felicia Isacsson

Svart (:

2012-08-05 @ 00:00:47
URL: http://ridingsolo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0