And this is you saying, you know you know that its time for me to just let go

Hallåj där!
 
Hoppas ni hört om OS-silvret som gick till Sverige och Sara Algotsson Ostholt idag i fälttävlan?!
 

”Jag ska bli Guld-Sara!”

Sara Algotsson Ostholt tänker ta revansch,

London/Stockholm. Sara Algotsson Ostholt stod för en bragd när hon knep OS–silver i fälttävlan.
Efteråt träffade Sportbladet en glad 37–åring – som tänker ta revansch.
– Jag ska inte vara ”Silver-Sara” i 50 år till. Jag ska bli ”Guld-Sara”!, säger hon till Sportbladet.

LÄS HELA INTERVJUN HÄR

Personligen tycker jag detta är SVIN KUL alltså!
Det är faktiskt kul att för en gångsskull sitta bänkad framför TVn och med spänning se något man verkligen brinner för och man hoppas med hela sitt hjärta att det ska gå bra. Nu förstår jag hur (no offense) Fotbollsnördarna och Hockeynördarna känner under en match! :D

Satt i soffan med benen rakt upp i taket när hon var inne på banan, när hon närmar sig mål spänner man sig ÄNNU mer och när hon hoppat sista, då hoppar jag rakt upp i luften och skriker; YEEEES!
då faller bommen på sista oxern.. Man hör publiken och framför allt ser man alla svenskar skrika nej..

Men alltså helt ärligt, SARA FAN VA BRA JOBBAT!

 

 

Över till bloggen och dess dagliga berättande om ridpasset på Bojjen ;)
Idag värmde vi upp två varv på travbanan i skritt och trav lite lätt, inga krav eller så. Sedan gick vi upp vidare mot paddocken och började på lite redigt dressyrjobb. Det tog ett tag innan han gick stadigt, vilket han NÄSTAN gjorde hela tiden i slutet men kan faktiskt inte begära det ännu. Inte så här tidigt i träningen.
Jag nötta ganska mycket böjningar alltså red aldrig på rakt spår utan körde lite kringelkrokar över hela banan.

Det är ett tips till er som har hästar som har lite svårt att "lossna" från bettet och ställa sig istället och inte arbeta mot handen så mycket. Funkar SUPERBRA på Bojjen.
Man kan rida på en åttvolt också, lite serpentiner osv :)



När det sedan började komma in lite andra ryttare i paddocken så började jag genast känna mig obekväm och bestämde mig för att avsluta passet. Fråga mig inte varför jag blir så obekväm för det vet jag inte. Dåligt självförtroende? ingen aning.
Hur som helst så hatar jag när folk ser mig "träna" på egenhand. Jag känner mig inte riktigt redo för att "visa upp" mig och Bojjen än..

nått lurt är det med de i alla fall..
Men Bojjen gick kanon mot slutet och nu ser vi verkligen fram emot tävlingsdebuten som faktiskt närmar sig med stormsteg!


min fina fina ponny....<3

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0