LOOOOOOOOV!

Hallå alla glada!

Hann inte blogga nått igår då jag faktiskt somna i soffan typ klockan 22.00 ... haha ILLA!
Aja hann i alla fall se på minuten ;)



Igår red jag som sagt både Bella och Bojjen :)
Jag började med Bojjen som jag tänkte jag skulle rida lite "mupp-dressyr" asså verkligen leka till det lite och låtsas att vi var Patrik Kittel eller nån ;) men ack nej det gick INTE.

Nu när snön börjar smälta (vilket den verkligen har gjort här) så blir det ju liksom forsar och ju mer vatten de var runt omkring oss desto mer taggad blev han. Så där satt jag med JÄTTE långa dressyr läder och höll i manen
;) haha<3
Sen när jag tänkte börja (i alla fall försöka) korta in galoppen började han bocka så jag gav upp den där planen med att han skulle vara dressyr häst ;)
MEN han gick faktiskt ganska fint dom sista minutrarna när han var helt slut i kroppen.. haha♥

Sen efter jag kylt och pysslat med Bojjen så var det Bellas tur :)
Red henne i ridhuset och jag kände hur stel och trött hon var efter torsdagens hoppträning... Så blev typ bara att springa ur henne lite eftersom direkt jag satte krav på henne stannade hon på stället och galopperade.. hmm synd de. Men efteråt fick hon lite massage och stretching :')♥


OCH IDAG.. då har jag nyss ridit på Novia, Mias häst. Blev en uteritt med Lena och Robban. Gick så fint så!


mia och novia.

Efter de var jag en snabbis till granngården och köpte B-vitamin eftersom min lilla krullboll tappar MASSOR just nu då han inte är rakad eftersom han blev skadad. Och vi vet ju hur det brukar sluta när han tycker att det kliar lite under sadeln, JA HAN LÄGGER SIG OCH RULLAR MITT UNDER PASSET... så ja, nu ska vi hjälpa pälsen att lossna lite ;)
Sen råkade en morots-säck köpas också, tur man har skuff på "bilen"! haha :)

Nu blir det fixa lite inför Elit-tävlingarna = Sponsring osv.
Så bloggar mer ikväll efter jag ridit på Bojjsisen också :)



ÅH JUST JA!! Igår när jag blogga satt jag å fundera å fundera på vad den nya hästen såg ut att heta och igår direkt när jag såg honom så kom jag på det igen.... IVAN!
Ivan var de! :D



//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0