Hel dag på SLU

Hej alla tåliga läsare som fortsätter att vara aktiva på en så otroligt tråkig blogg ;)

Idag har jag och min älskade vän i alla fall varit på SLU. Svenska Lantbruksuniversitetet i Uppsala. Vi var där pga ögat som jag berättat om tidigare.
Och mycket riktigt, han är helt blind på höger öga....<3

Lilla plutten :(
Men han ska kunna hoppa och så utan problem med ett öga. Jag menar det finns ju världscup hästar som är blinda på ett öga liksom! :)

Men det svider lite i hjärtat ändå såklart...
Så nu är det bara att hålla koll på vänster öga (det friska ögat) så att han inte får en inflammation där också, för det är troligtvis de som är anledningen till starren.

Dom sa på SLU att det var ytterst få hästar som led av denna "sjukdom" att lättare få ögoninflammationer. Mestadels Quarterhästar och appaloosahästar och sedan ytterst få "vanliga" hästar.. Och dom vet inte vad det beror på. Men det är i alla fall genetiskt och han är född med detta.

Nu är det bara å ta nya tag, kämpa vidare och bara vara lite mer varsam när man hanterar honom och så, med det ska gå bra! :)
Det har jag bestämt mig för!! :)

They say Love is Blind!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0