fixar och donar! :)

Hej alla glada! :)
 
Har precis kommit innanför dörren efter att ha släppt ut hästar nu på morgonen och även fixat inför nästa helgstävlingar och våran Loppis med Sara :)
 
Hade även stallet igår och dagen började då med att släppa ut alla som vanligt och sedan åkte jag hem. Ja och jag gjorde INGENTING under hela dagen! älskart!  haha
 
Åkte sedan tillbaka till stallet och eftersom jag var så sjukt omotiverad till att rida (JAG VET KNÄPPT!!) men jag var i alla fall inte de så jag bestämde mig för att prova en ny variant av longering som jag såg i Falsterbo. :)
Lite instruktioner för er som inte vet hur man fäster den.


Man kan även säkra med ett stigläder runt halsen så att hästen inte fastnar när den höjer stegen.
 
Jag tyckte väldigt mycket om detta sätt att longera på faktiskt!  Jag gillar att de slipper ha på sig en longergjord och när jag longerar gör jag det endast för att de ska få arbeta i den lång och låg form och bara jogga ur sig lite slagg produkter så i det fallet är ju målet att hästen ska sänka huvudet och gå lungt och sträcka ut sig ordentligt i stegen. Vilket jag absolut upplevde med Bojjen! I vanliga fall brukar det inte ens gå att longera honom på volt för att han vara skenar och bockar men när han fick gå i den där långa låga blir dom mer avslappnade.
 
KANON grej enligt mig! :) 
Har ni provat detta någon gång??
 
 
Nu ska jag käka en grymt försenad frukost och sedan ta det lite lugnt innan jag börjar städa lite smått i huset :)
 
 
//
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Bäck

ska nog testa det där jag med ! :D

Svar: de funka SUPER bra! :D
Ekipaget som ger allt!

2012-08-26 @ 11:51:45
URL: http://dalaryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0