Under Pressure!

Det borde vara olagligt att sätta sån här press på barn!!

Så mycket som vi har i skolan just nu, det är helt makalöst.....
Därav den dåliga bloggningen, TYVÄRR!

Ska försöka göra detta snabbt i alla fall så jag kan plugga lite innan stallet.

Bojjen fick ju gå dressyr-träning igår och han gick ÖVER FÖRVÄNTAN! Ingen bockserie och vildhäst stil som jag trodde. :)
Är verkligen så glad att han är på bättringsvägarna nu och att vi förhoppningsvis kan börja hoppa inom en snar framtid :)


sommaren 2010

Fick dock en liten "läxa" av Fia (tränaren) och det är att jobba halter, avsaktningar. Han ligger på alldeles för mycket i munnen för hans egen hälsa. Så idag ska jag skrittjobba honom. Skritt, halt, skritt, halt osv. Så man får honom mer på bakdelen och inte så framtung.

Imorgon blir det fortsättning på denna övning, fast då även lite trav inblandat :)
Men idag är ju egentligen en vilodag (=skritt) så då får han jobba lite i alla fall så vi kommer någonvart :)

Visste ni att jag ALDRIG låter Bojjen vila?
det där lät väl kanske lite hårt, men hästar ska aldrig så still så länge som dom måste göra om man ställer dom på boxvila istället för att UT OCH SKRITTA I SKOGEN!
Din häst kommer uppskatta det mer och den mår MYCKET bättre av det! :)


Även 30 min avskrittning är SUPER VIKTIGT!
Just 30 min behöver det inte vara, men jag har satt 20 min gräns på min häst. Vill man rida honom så måste man skritta av MINST 20 min. Detta gäller ju givetvis inte bara min häst utan ALLA hästar.
Hur gör ni???


Oj va "Kort" detta blev, herregud! Skulle behövt haft heltid på bloggjobb ;)

//


Kommentarer
Postat av: Matilda Bäck

Jag travar av mer istället för att skritta. Fast skrittar också ;)

Hur länge osv är lite beroende på hur mycket och vad jag har jobbat med ! :)

2012-04-16 @ 15:33:34
URL: http://dalaryttaren.blogg.se/
Postat av: Mona

Fin blogg! :)

Allt bra med dig då?

2012-04-17 @ 19:56:09
URL: http://twogiirls.webblogg.se/?tmp=1719494

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0