hästnet.se

Var ute och kikade lite på hästnet häromdagen och jag hittade verkligen två favoriter bland alla storhästar som jag absolut skulle åkt och kika på.....
Ja, om pengar vuxit på träd ;) även tiden ... haha


ANNONS 1:

Hoppning/Stora hästar
Showjumper Valack 3år 168cm // Clinton x Concorde//

Säljes
  
Datum: 2012-04-09    Annonsid: 599097
Showjumper Valack 3år 168cm // Clinton x Concorde// **FILM'*
Showjumper Valack 3år 168cm // Clinton x Concorde// **FILM'*. Hästar säljes
Showjumper Valack 3år 168cm // Clinton x Concorde// **FILM'*. Hästar säljes
Typ: Stora hästar  -  Inriktning: Hoppning  -  Kön: Valack  -  Födelseår: 2009  
Detta är en häst för dig som verkligen kräver det absolut bästa!

Han är 3år gamal och är riden nu under ca 3veckor,
Här visar han både att han kan röra sig mycket bra under ryttare samt att han besitter en guda benådad hopp kapacitet!

Han är genomgången på klinik helt UA ink Röntgen.

Han har aldrig varit skadad / behandlad

Han står ännu i Holland och priset är ink transport till sverige samt ink samtliga veterinär checkar så som ny klinik kontroll innan avresa mm.

Detta är en häst vi kommer att få se i dom riktigt stora samanhangen i framtiden!

Vill du ha en snygg, välhanterad, okomplicerad hopptalang så misssa inte denna killen!

6-månaders fullständig bytesrätt
 
 
 
Pris  88 000 kr


LÄNK!!

(Annonsen blev lite kapad och går tyvärr inte att ändra, rekomenderar länken)
En riktigt vacker valack om jag får säga det själv!
Väldigt fin som fångar ögat DIREKT! Och ett sådant bra pris för en så pass fin häst hade ju varit som köpt.
För jag tror att denna häst en dag kommer gå de riktigt höga klasserna!
Riktigt klipp för er som vill forma själv! :)


ANNONS 2:

Ja, och ("tamefan") så är annonsen på min absoluta favorit borta....
MEN.. jag gick in på deras hemsida och hittade den. Men kanske är såld vem vet.
Så här står det:


Quando Cathrin, f-02, e.Quando Quando - Weltmeyer, ca 170 cm.
Ingår i Agrias konvalescentprogram.
En mycket välutbildad häst som ger dig en härlig ridkänsla.
Hon är mkt framåt och behöver en ryttare med erfarenhet och kunskap att vidare utveckla henne i antingen dressyr eller hoppning.
Utbildningsnivå i dressyr msv och hoppning 120-130."

LÄNK TILL HEMSIDAN!!

Pratade med Daniel Zetterman (ja, tre det eller ej!!!) och han har suttit på detta sto en gång och hoppat henne.
Han sa att den absolut skulle kunna gå 120-130 med träning och tålamod!
Den ser ju ganska grov ut men enligt honom var detta ett jätte fint sto som var helt okomplicerad! :)
ETT KLIPP! (mamma...?, pappa....?) ;)



MEEEEEN.... eftersom jag redan har en underbar, helt fantastisk ponny som jag har ett år kvar med efter detta år, så kommer jag inte att lägga mer energi på dessa hästar, men det är ju alltid kul att kika på hästnet.se liksom ;)


Nu måste jag iväg till stallet på "Vi i stallet" träning för de mindre. (är lag-ledare) hehe
Och ingen matte blev det heller.... hmmm...


//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0