You Don't know what you got til you missing it a lot...

Oj oj oj! Läskigt va mycket jag har haft och har att göra...!!
Så de blir en snabbis och berätta om va som hänt ;)

I torsdags så var de ju hoppträning och soffan filmade de så de kommer snart in på bloggen ;)
men de gick helt okej, han va super cool hela passet och inge stressad alls!<3
så jag tror att både jag och fia är nöjda! :)



Sen i fredags var de "spets träning" med div. 1 lagen! :D
Då var han mindre lugn...!!
Vi skulle nämligen först korta dom och få in så många galopp språng på 16 m som möjligt. Sen skulle vi länga så mycket som möjligt..
Och efter de skulle vi ha en liten "tävling" om vem som kunde få in flest galopp språng på de 16 metrarna.
Jag och Bojjen vann på 9 språng! :D men de var nog mest för att de gick uppåt och åt sidan, så jävla hispig han va asså!
så uppe i varv så jag nästan tyckte synd om honom..!<3
sen skulle vi länga igen och då fick de flesta in 3 språng. och de va de längsta våra ponnis kunde gå så de vart delad första plats för typ alla ;)

Men avtravningen var ett helvete... Fia sa att jag bara ska låtsas om ingenting men de är sjukt svårt när han är så uppe i varv att han inte kan trava.. :/ så de där är ett måste att träna på!!
Nu har jag världens läge till tävlingen i leksand i helgen som kommer- de är nämligen ingen omhoppning i förklassen så han behöver inte varva upp så mycket i den klassen så då håller han sig nog lugn till lag klassens grund omgång ;)
Men de MÅSTE bli bättre, man måste ju kunna ladda upp hästen/ponnyn och sedan varva ner den.. de måste ju liksom fungera!
aja...


4 av dom som är med i laget ;)
Adina, Tove, jag & Matilda :)


När vi satt i klubbis och käkade pizza kom även en av stallpersonalen in och skrek: "FIA LARMA RÄDDNINGSTJÄNSTEN EN PONNY HAR GÅTT NER SIG I GÖDSEL STACKEN!!!!"
Då hade en liten stackars B-ponny sprungigt ner sig och man såg bara huvudet på den..
dom var tvungna att sätta "ko ringar" runt halsen på den så att nosen skulle vara ovanför så den kunde andas .. :S
Men efter mycket om och men kom den upp och tror den mår bra idag<3



och sen då... Igår.. då hade jag en middag för soffan och marre! :')<3
Blev god mat och trevligt sällskap!
Sen vart de ut en stund på kvällen. Och marre sov kvar här :)

Och i kväll blir de dressyr träning! :D
på en antagligen trött ponny, även fast han skrittades igår efter att ha sprungit över mig och i princip alla i hela stallet lacka ur på honom när han dryga sig i stallet sen ;) haha Damp ponnyn!



Men nu måste jag plugga matte.. Och jag ska verkligen försöka uppdatera i kväll, SKA HINNA! :)


//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0