Häst räddad ur gödselbrunn på Isaksbogård

Hej Hej!!!!

jag är inte död men typ.....
har redovisning imorrn på svenskan om en författare, prov i hinduism på torsdag, så ni får ursäkta dålig uppdatering ;)


Men soffan skrev ju de där med Bojjsi. Han är lite halvt tokig just nu...
Det går INTE att gå förbi ett visst ställe på gården.
Då ställer han sig eller kastar sig om hejdlöst.
lååååång historia som jag inte har tid att dra men kan sammanfatta de med att i söndags skulle jag skritta en lugn tur runt mästerbo.. Jo tjo hej du!

Hann inte lämna gården förrän han stod på bakbenen och vägrade gå förbi "någonting" som var JÄTTE läskigt.
Tog kanske 10 min innan jag kom förbi. Och då hade Fia sett mig och stannat och hjälpt mig genom att köra bakom honom och tuta :P hehe

Men de funkade inte så jag var tvungen att hoppa av och leda honom. Tog ett tag innan han gav sig men tillslut!!

Sen när jag närmade mig "den läskiga backen" igen så kort och gott: Marre fick komma och hämta mig med sin moppe..!!!!

GAAAAH! blir galen på honom ibland! <3

----------

Och igår så skulle jag pröva gå förbi där igen, och då sa jag till Marre (som stod gömd bakom ett hus)
"De Känns lite tveksamt de här!!"
POOOOOOOF!!!!
sa de så var vi åt andra hållet och jag hängde på sidan!
Red ju barbacka i mjukisbyxor så de va jäkligt svårt att hålla sig kvar..

Men gick på honom lite och sen gick han spänt fram! Men är nöjd över att "jag vann" ;)<3


Men idag var han lugn, men ville inte alls göra som jag bad honom...
GRIS HÄST! <3 hehe

--------------------------------

Sen har ännu en häst gått ner sig i våran gödselstack!
4 HÄSTEN!!!!

Häst räddades ur gödselbrunn

Publicerad: 2011-05-24 10:43

Efter drygt tre timmars kamp, lyckades räddningstjänsten och hästfolk lyfta upp den sjuåriga hästen Cheyanne Bel Ami från gödselbrunnen på Isaksbo Gård.

Hur länge hästen legat i gödsebrunnen vet ingen. Hon återfanns tidigt på morgonen då stallfolket kom för morgonsysslorna.
Hästen var medtagen och undersöktes sedan hon lyfts och dragits upp ur gödselbrunnen, av en veterinär.

 

."


Hästen mår nu bra, och vilar upp sig i stallet! :)


//


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi Mikaela, thanks for your comment!

Your blog is really nice too (:

please stay in touch on bloglovin: http://www.bloglovin.com/sv/blog/2264704/icona-dei-ronchi

I'm following you

see you soon

Gaia

2011-05-26 @ 08:06:56
Postat av: Ida

Fin blogg

//Idaamandusson.blogg.se

2011-05-26 @ 16:54:33
URL: http://idaamandusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0