HEMSKT MYCKET FÖRLÅT!!! Långt inlägg orkar ni läsa??


HEMSKT MYCKET FÖRLÅT FÖR DÅLIG UPPDATERING!! (eller rättare sagt ingen alls!)

Men helgen har varit en stor dipp neråt... :(

Börjar med att när vi ska lasta sliter sig knasponnyn och skenar runt hela gården, med en lång longerlina mellan benen och en kedja under hakan... När vi fångat honom och snällaste Malin hjälper oss att få in honom i transporten bär de iväg..
vi kommer till Bollnäs typ 4 timmar för tidigt..  Så de är bara att sätta sig och glo på 80 cm hoppning..
 Sen när vi ska veterinär besikta så går ponnyn inte igenom beiktningen.. Till och med jag såg att han haltade på högerfram...

JIPPI!! känner man då...
 
Checkade hovarna och tog ut en stor fet sten på högern. Vi springer igen och han haltar än...

Veterinären, SOM VA DEN BÄSTA EVER (Christoffer Källman), bad oss gå med honom en stund och komma tillbaka senare. Vi gjick med honom i typ 45 min i raskt tempo på mjukt underlag. Och gick sedan tillbaka för att pröva en gång till.
Han var klart mycket bättre men hade tendenser till lite haltningar på höger fram endå. Men Christoffer godkände honom eftersom de var så lite. Men vi valde att inte starta den dagen och komma tillbaka imorrn och kolla honom då.
Så de blev en strykning den här tävlingen OCKSÅ!



hmm... så himla surt kändes de.. Förra tävlingen hade han kolik och nu halt..
Aja bara å pussa om stjärnan endå och invänta morgondagens besiktning.

och måste ju passa på att Gratta Danai till andra platsen i LA på PEPSI LIGHT E! :)

Vi checkade i alla fall in på Hotellet efter att ha lämnat Bojjis i stallet där han skulle sova. :)
Sen blev de bara sova kan jag säga! Var så himla trött efter dramat under dagen!

-------------------

Dagen därpå så började de med att vi försov oss en aning, inte så super länge men vi skyndade oss till stallet...
Och eftersom stallet var precis bredvid vägen och vi förutspådde att Bojjsen inte ville lämna gården för att åka på tävling så körde vi in släpet precis i stall dörren... Staplade massa havrepallar så han inte kunde springa på sidan osv.

Kan ju bara säga att jag har fått en rejäl tackling rätt in i en vägg och är ganska tilltuffsad efter en 45 min försök att få in tjurgubben i transporten.. så om han inte var halt efter denna morgons äventyr så var de ett mirakel...


Vi åkte till tävlings platsen och gick direkt till veterinär besiktningen och ett mirakel! HAN GICK HELT RENT!<3
Blev så jävla lättad!!!! SÅ JÄVLA GLAD!! :')<3

Dessvärre behövde nog jag en veterinär besiktning också... Trodde ett tag jag hade spräckt nått i magen...
Men eftersom han var ren och så ville jag hoppa LA:n endå! :)

Hade verkligen inte några krav på den här tävlingen kan jag säga!!
Ville bara ta mig runt med en hel ponny.<3

Vi tog oss runt med en hel ponny!<3 Två ner, men jag brydde mig VERKLIGEN INTE!
Han är helt ren och jag är så lättad att jag nästan gråter!  haha min bäbis är  bra nu liksom! :')))

VI TAR DOM NÄSTA TÄVLING ISTÄLLET! :D<3


Aja... om ni orkat läsa hela texten så har ni fått höra i princip hela historien men jag orkar verkligen inte skriva mer ;) haha

Danai vann med Tango i LA och kom 4 med pepsi tror jag förresten :)
GRATTIS, igen ;)


BLOGGAR MER IKVÄLL KÄRA LÄSARE!


//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0