inlägg över en låång tid ;)



Jag bloggade inget igår för jag var så sluut när jag kom hem att jag däckade i soffan. haha

Och varför var jag så trött då? Jo det ska jag berätta! :)


Fick ett sms av Fia och hon frågade om jag ville vara med på tränings-läger. De var så få som var med. SJälvklart sa jag att jag ville! :D
Då träningen började klockan 18.45.
Och givetvis hade jag Bojjen :) Han var jätte duktig dock väldigt mkt krut i honom! Till och med dom på läktarn blev lite förvånade över att "den ponnyn som alltid är så lugn i stallet" kunde explodera som han ;) haha
Medans Fia tyckte han var lugn, och jag med ;) I alla fall att han väntade på mig, han hoppade lixom inte av 1111meter före hindret utan väntade på mig å ;)
Okej att han var tokig och busade lite efteråt å så men de var jag beredd på ;) hihi

Är i alla fall skit nöjd över den träningen!<3<3

________________________________________________________________________________

Sen idag då, då hade jag & Marre stalltjänst på ridskolesidan (längesen man hade de) vi mockade alla boxar (fick lite hjälp av Adina som fixa maten) :) Och sen var det dags för nästa hopp pass som låg på förmiddagen idag. :)

Det var en rolig övning med galoppbommar innan ett ganska högt hinder sen var de kontroll övningar :)
Precis de vi behöver!!
Är riktigt nöjd med honom idag oxå!<3
Han galopperade på stället och så skuttade han lite här å där med de har jag vant mig vid nu ;) haha
Hindrena låg väl på 110 - 120 kanske om jag inte är helt ute och cyklar!=)






Sen har jag brottas med hästar idag! 3 stycken faktiskt!!!
Varav en är min egen!
Det började med honom, stog och gosade med honom och då fick han för sig att kuta rakt ut över mig..In i Challes box (boxen mittemot) Jag kutade efter. arg som ett bi, då kutar han ut ur boxen och ut på en trip i stallet och jag i hälarna... Suck!<3



Sen var jag på Utvecklings samtal  med Fia om målen för 2011 och sånt :) Mycket bra!!! :D
Ser redan fram emot nästa möte för att se om vi tagit oss dit vi sa vi skulle komma! :)






Sen skulle jag och Marre ta in alla hästar igen, då skulle jag ta Hjärta (5årigt ponny sto) och Imper tillsammans. Ja då får Hjärta ett cp ryck på Imper och börjar sparka honom oavbrutet och jag släppte Imper och fick ett grymt stort psykbryt på henne och jag kan ju säga att hon kommer inte bekymra mig  med problem igen...! ;) (och nej jag misshandlade inte hästen).. även om jag hade velat just då..!!!


Sen när de har löst sig, aa då ska jag gå och ta in Alexcina (19-årigt d-ponny sto som gått SM i dressyr) och hon går lugnt och fint tills vi går förbi en Havre pall som låg i snön.. Då Kastade hon sig tillbaka på mindre än en tredjedels sekund och jag och min tunna arm FLÖG efter..!
Jag är nu i smärtor och ska lägga en värme dyna på så jag kanske kan hoppa imorgon..


Vad ska man säga?!!
Allt gick så bra tills vi skulle ta in hästarna ;) haha
Usch :P




Nu ska jag läsa lite på Twilight som jag ska lämna in bokrecension i Engelskan på om nån dag bara :S

haha

Vi hörs imorgon efter stalltjänst och träning!

//


Kommentarer
Postat av: Anonym

De där lät ju otroligt smidigt ;) hahah <3



Sv: vi tar de sen.. massa saker som jag blir sten tokig på !

2011-01-15 @ 18:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0