regn.... BETT TILL HÄSTEN!

Regnet de bara öser ner!!

Jippi!
Tur man har dressyr träning INOMHUS i kväll! ;)

Vart ingen Update senare igår kväll, fråga mig inte varför för de vet jag inte.. Shit va seg jag är asså! hmmm...

..................................

Hur som helst...
 jag funderar på om jag ska betsla upp Bojjsi ännu mer, gick ju från helt vanligt standard bett till tredelat.. (jag hatar när folk rider runt med hundra hjälp tyglar och bett skarpa som knivar) Jag vill ha de så "naturligt" som möjligt känner jag..
Men de verkar ju inte funka med de "naturliga" så nu har jag väl inte så mkt till val än att pröva ett ännu skarpare.. Får ju så grymt ont i rygg och axlar när han är på sitt värsta humör och vill dra järnet konstant hela passet. Ett sånt pass var de igår nämligen.. Gick inte å få honom att släppa bettet alls!
*Suck
Gillar inte sånna dagar!


Jag rider i alla fall på ett egg-bett, tredelat när jag tävlar och tränar osv.





Och de funkar bra när han inte är på "tok-humöret" så de här bettet är jag nöjd med! (ibland)


När jah vet att han kommer vara på de humöret, vilket är sjukt svårt att förutspå ;) så tar jag fram ett aningens skarpare bett:

Waterford bettet!

De funkar sådär. När jag köpte de sa dom att de va "sätta på plats" bett, men jag märker inte att han blir så himla mycket bättre av de.. De är meningen att han inte ska kunna bita tag i de här bettet, men på något knäppt vis lyckas han i alla fall....


Så ja, jag har helt ärligt inte en aning om vad jag ska ha för bett på honom...
tanken har faktiskt slagit mig att byta till Pelham (IBLAND) men är inte så super förtjust i de endå...





Någon som har ett bättre förslag?
Kanske en aningens mjukare...??





-


Kommentarer
Postat av: Hanna

jätte kul och intressant blogg!! =) hoppas allt är bra!



Kram

2011-04-04 @ 23:20:40
URL: http://hannanorberg.blogg.se/
Postat av: Hanna - TÄVLING Vinn Ridstövlar :D

Det där med att hitta bett är ju aningen jobbigt, du kanske kan prova med pelham några ggr och sen byta tillbaka och se om det funkat ? Finns ju kimberwick som ska vara aningen snällare än pelham och det funkar jättebra på ett par hästar som drog hela tiden :)

2011-04-07 @ 10:05:14
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: LADY UMBRELLA

allt bra? :)

2011-04-07 @ 20:52:55
URL: http://ladyumbrella.blogg.se/
Postat av: Emma Larsson

Min häst är nästan likadan, men provade idag att rida på watherford bettet och funkade mkt bättre. Me nmåste hela tiden leka med honom i bettet så han inte tar det och sticker ;)

2011-05-21 @ 20:13:52
URL: http://zaag.blogg.se/
Postat av: Runeleila

Great work,webmaster,nice design!

2011-07-05 @ 09:04:01
URL: http://runeleila.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0