Min ponny är en kunglig ponny!

Hej Hej alla!


Vart inget bloggande igår efter ridningen, JAG MÅSTE SKÄRPA MIG!!!

De gick i alla fall super! Han var så mjuk och fin och de är inte ofta jag måste skänkla fram honom. Brukar i vanliga fall inte ens kunna ha skänkeln emot honom. (vilket inte är så super bra eftersom jag börjat knipa med knäna i hoppningen och på normala hästar betyer de... Gasa! men på nått vis funkar de på Bojjen) ;) haha

Men Han har så fruktansvärt olika dagar den ponnyn så de finns inte!..
Bara dagen före hade soffan fajtats järnet med honom och i princip gett upp helt... och sen dagen efter när jag skulle känna på honom går han super.
Men jag vet precis vilket humör hon menar att han är på, för jag känner igen de stort!


Imorrn är de hoppträning och då ska jag prata med Fia om att betsla upp honom rejält till ett Pelham.
Jag kommer i så fall bara rida med de ibland, eftersom han lär sig snabbt att ta sig undan ett bett.. Till och med Bubbelbettet (Waterford).
Plus att jag inte gillar "skarpa" bett..
men måste man så måste man ju ;)


hiss elr diss??


Min käre bror och hans tjej har varit SUPER duktiga och ridit på Birk och Vilectro idag!:)
Även fast vi var tvungna att gå ifrån paddocken för att några hänsynslösa kommer in med 5 ponnisar och börjar HOPPA, när jag går och leder två stora hästar med okunniga ryttare...Dålig stil...!
Men dom var super duktiga i alla fall :)<3

Och jag känner att jag har mycket att skriva.. men jag tycker ju de är så kul ;)


Igår när jag kom in i ladan och skulle hämta halm, så ser jag att hela min bal är uppriven!!
Då har nån idiot rivit upp och spridit ut hela balen och sedan prydligt lagt snörena bredvid....!
GAAAAH! så arg man kan bli!!
DISS PÅ DE!!






Sen har jag en sak och Hissa också, en Mankniv!

VÄRLDENS BÄSTA UPPFINNING! Jag lovar!! :)
den är kunglig!


Any how..
Ikväll ska Jessica (ridlärare) rida på Bojjen och känna efter hur hon tycker att han är :) ska bli intressant;)

Men nu ska jag försöka roa soffan som sitter här och tjatar på mig ;))<3


Over'N Out! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: jaha på såvis:)

2011-04-27 @ 15:50:37
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: LADY UMBRELLA - 17år & egen företagare

sv. härligt!

det är bra här med :)



vad gör du då?

2011-04-27 @ 18:09:34
URL: http://ladyumbrella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0