Blogg va de ja!!

Hej alla!

Guuuud, har ju haft praktik i stallet, och under den här veckan har jag mått skit verkligen! trött och nej trodde jag skulle dö! ;)

hur som helst blir väl en snabbis om vad som har hänt :)

Under praktiken har jag och Soffan: släppt in/ut hästar, mockaaaaat, fodrat, krattat/grävt ridhuset(tog över 2 timmar!!!!), plockat bal plast på en vagn, och JÄTTE mkt mer!

Vi har även fått ridit!! :)
Jag tog Divis
och Soffan tog Hjärtat (båda relativt unga och under utblidning än). Diva har även varit halt så hon har vilat väldigt länge och ja... DE MÄRKTES! haha tog majan då :')<3

Diva är en sån här stor häst som jag FAKTISKT tycker om att rida på händer inte ofta att jag tycker så ;)



Igår (torsdags) så kom veterinären och raspade älsklingens tänder också :) Han hade JÄTTE fint bett! :D 
Såååå kul å höra sånt! :)



Mindre kul att höra att hon såg på honom att han hade massor av "inre stress" :/ 
att han brukar hugga i luften och så... och att de inte går att släppa ut honom sent på morgonen för då förstör han stallet.... 

Så nu blire * Förlänga mat tiden (dvs. HALM!!!) 
                * Gå i hage med kompisar (kommer han få göra ett litet tag på sommar bete men vill ju ha han frisk när vi ska tävla så mkt)
                * ev. byta stall :'(<3


Men självklart vill jag ju att min ängel ska må bra!!<3




Imorgon blir de Kurs med Ungdomssektionen i Borlänge till söndag :) missar dock tävling i Ludvika :/ hmm...
fast fanns typ bara LC så de va inte så stor mening i alla fall :P 



 

En kungliga lååååtar! <3
nöter som fan!!




//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0