Bojjen är inte populär just nu...

HejHej!


Tänkte bara göra ett snabbt inlägg nu på kvälls kvisten :)


Igår när Bojjen kom in i stallet möttes jag av en hemsk syn, hans inne täcke (ganska så dyrt jacson fleece)
var i två delar!!!
Även ett fruktansvärt blodigt bakben....
Han hade "lekt" med Challe, och challe hade fått en stor spark som blev ett stort sår och idag har han lymfangit....



Så idag fick han stå med Bosse och Robban igen
(de som han stått med hela sommaren)
och idag kom han in med sår på ANDRA benet. Den här gången var de inte ett litet sår heller..
 Så idag på hoppningen kunde vi bara hoppa typ 70cm.

Han kunde inte riktigt böja på höger bak
(dvs de han hade de stora jacket i) så de fick räcka med den fjutt höjden idag.

Men känner att jag hellre sparar honom till Heby än chansar och han kanske har lymfa imorrn eller nått liknande..
:P



Mkt drama säger ja bara ;)


Men nu äre bara och sätta sig och sy??
Igår vart de och laga grimma, (sydde fast nosluddet igen, han måste alltid ha nosludd annars får han skav) :P
 
och imorron blir det att laga ett fleece och ett regn täcke. KUL. kul sätt att spendera sin fredagskväll på ;) haha

♥men va gör man inte för hästarna??♥





Och sen på lördag ska jag och Soffan försöka ge oss på att raka Bojjas :P haha
han kommer se hemsk ut sen ;)


Aja, färdig skrivet för nu måste jag gå och duscha.


Hade bra så uppdaterar jag förhoppningsvis imorgon:) !

//


Kommentarer
Postat av: matilda b

Va du är händig! ;D

2010-11-16 @ 19:40:03
URL: http://dalaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0