To give up...

Vad är egentligen att ge upp?
Är det när man slutar helt?
Byter bort?
Ändrar något?
 
 
 
lyckliga 2010
 
 
Just nu känns det helt knasigt i mitt huvud.
Det var verkligen inte så här jag planerade mitt och Bojjens sista år tillsammans...
Tårarna rinner nerför kinden i rädsla på att vi får börja om där vi var för 1,5 år sedan.
Samma procedur och samma tidskrävande procedur.
Men finns det verkligen någon kämpar glöd kvar??
 
Just nu gör det inte de...
Har satt återbud på träningen imorgon (ingen sjukdom har någonsin hindrat mig från en träning tidigare så det har inget med det att göra) men jag känner liksom...:
Vad tjänar det till på att sitta på en ridskolehäst? - Du lär dig och du utvecklas!
Ja men varför skulle jag vilja lära mig något just nu när det ändå ser ut som om jag kommer sluta med hästarna helt.
 
Jag säger alltid att saker sker av en anledning!
*Att det var meningen att Bojjen skulle få sin första senskada för jag lärde mig så mycket av det, så jag har kunskapen till i framtiden.
*Det var meningen att han skulle få kolik när vi skulle på tävling för att jag skulle lära mig.
*Det var meningen att han skulle bita av sig tungan för att jag skulle lära mig.
*Det var meningen att han skulle få ont i ryggen och bakknäet för att jag skulle lära mig.
*Det var meningen att han skulle få regnskållor så jag skulle lära mig.
*Det var meningen att han skulle få fettknölar vid sadelgjorden, jag lärde mig ju.
*Det var meningen att han skulle få lymfangit två gånger eftersom jag lärde mig.
*Det var meningen att han skulle få en gaffelbandskänning.
*Det var meningen att han skulle bli blind på ena ögat.
För att jag skulle lära mig!
 
MEN KOM IGEN ÖDET! DET FINNS GRÄNSER!!!!
 
Nästa gång ni tycker att ni har otur för att ni alltid river ett hinder i MSV hoppning kan ni ju se tillbaka på detta inlägg och på hur mitt och Bojjens senaste 2 år har sett ut.....
 
 

Det finns en gräns på hur mycket man klarar av.
 
Somliga hade passerat den för länge sedan och gett upp, (de allra flesta)
 
men vi kämpade och kämpade,
 
tills krafterna tog slut....
 
  
"Vi kommer aldrig ge upp" 
 
 
Var tacksamma för det ni har!
 
 Vad är att ge upp för dig?
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Bäck

Ni är kämpar ni! <3
Men som sagt, det finns gränser för till och med ni klarar av !
Be strong girl <3

Svar: Det finns ju de... tyvärr <3Love you! and I will be strong, for his sake <3
Ekipaget som ger allt!

2013-01-09 @ 20:10:25
URL: http://dalaryttaren.weride.se
Postat av: Hanna

fin blogg! :)

2013-01-09 @ 21:56:08
URL: http://hannalovesture.blogg.se
Postat av: Anonym

Gårdagens vinnare är uppe! Glöm inte och vara med igen ;) http://emmaalovisa.blogg.se/2013/january/gardagens-vinnare-ny-tavling-2.html#comment

2013-01-10 @ 17:08:36
URL: http://www.emmaalovisa.blogg.se
Postat av: FeliciaSI

Ni har gått igenom så gott som eld och vatten Mickan. Aldrig har jag träffat någon med sån kämparglöd som dig. Ni har klarat er igenom allt, det här kommer ni också fixa♥
Kraaaam Flajsan

2013-01-10 @ 21:31:56
URL: http://ridingsolo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0