Skrämmande dålig update!

okej.... Är ledsen för grymt dålig uppdatering..
Det är bara så mycket ibland så man hinner knappt med nått annat...
 
Kan ju i alla fall berätta att hoppträningen igår gick sådär... Han hoppade SUPER men det var mer ryttarmissar, HELA TIDEN!! hela tiden la jag honom antingen jättestort eller jättekort... 
t.ex. i en tre kombination som redan var långt avstånd. Räcke, ett galoppsprång, oxer, två galoppsprång oxer där red jag så jäkla kort in och sedan fick jag panik och kastade iväg honom för att ens räcka över....
Jag visste ju liksom om att det var långt, ändå la jag han kort?! GAAAH!
sånt där blir man så less på ibland :P
 
ja typ såhär.... Tur man har en guldponny som ställer upp!!<3
 
Idag var han verkligen trött! Helt slut. Så jag bestämde mig för att vi bara skulle jogga lite. Två trav varv på travbanan sen avskrittning och jag tror att han tyckte att det var väldigt skönt att inte behöva anstränga sig så mycket. :)
 
Imorgon blir det åter dressyr igen! Då börjar hårdköret för honom igen ;)
 
 
_______________________ 
 
Kan ju även meddela att jag har suttit med mobil, iPad, dator och hela rubbet dagen ut idag!
Följde "rettssaken fra Oslo" i 7,5 timmar idag. Jag vet, hur orkade jag? SJU OCH EN HALV TIMME!
Men det gjorde jag utan problem! 
Jag har verkligen varit så himla insatt i det här med regeringskvartersbomben och skjutningen på Utøya. Det är nästan på väg att bli en besatthet. 
Men jag har ingen empati för A.B.B (som vi kallar han på aftonbladets cyber-familj)! Tvärtom! 
Jag skulle lätt göra grejer jag aldrig skulle göra annars...... Lämnar det osagt. (bäst så)
 
 
Domen blev ändå ganska bra, trots att det var de han ville ha.(livstidsfängelse med förvaring) Men med tanke på att alla anhöriga är nöjda,
-"en sten har släppts från axlarna" (citat från en mamma) så är jag också nöjd. Det viktigaste nu är att A.B.B aldrig någonsin ska få gå på gatorna igen och att familjerna kan gå vidare i ro.
Att A.B.B inte näms på minst 15 år, han ska inte få någon mer uppmärksamhet nu. Allt är över.
 
 
 
 Men jag kan inte riktigt släppa hans sista hälsning riktigt....
- "Jag skulle vilja avsluta detta med att be alla militanta nationalister där ute om ursäkt ..." Blir avbruten av domaren men alla runt omkring hör att han säger... - ".. att jag inte dödade fler
 
 
Jag kan verkligen inte förstå det där. Det går inte...
Jag kände inte ett enda offer men ändå kan jag namnen på ett 20-tal av dem. Jag vet inte vad de anhöriga går igenom men det jag vet är att jag är human. Jag har medlidande och empati för att som har det svårt. 
Något som A.B.B aldrig någonsin kommer få. Ett samvete. 
 
Han verkade inte ens berörd när domaren läste upp alla de 77 namn på offrena och deras dödsorsaker.
 
Sondre Kjøren, 17 år.
Fick fyra skott i bröstet, dog omedelbart.
Hade en ljus framtid inom politiken, en riktig talang.
Så underbart söt kille som inte hann uppfylla sina drömmar...
 
 
 
Bano Rashid, 18 år.
Fick två skott i huvudet och dog snarligen.
En vackrare och gladare tjej får man nog leta efter. Du var glad in i det sista. Så stolt över att Gro fick låna dina gummistövlar när du egentligen själv behövde dem eftersom du endast hade flipflop. Omtänksamma tjej!
"Bano viet sitt liv til å kjempe for demokrati og antirasisme."
 
 
Elisabeth Trønnes Lie, 16 år.
Blev skjuten tre gånger varav två av gångerna var i huvudet. Dog snarligen.
Så himla söt tjej! och sjunga kunde hon också!
"– Elisabeth brant for de verdiene gjerningsmannen ville ramme, demokrati, rettferdighet og solidaritet. Derfor var hun viktig for oss."
 
 
Ismail Haji Ahmed "Isma Brown", 19 år.
Blev skjuten i huvudet vid Pumpehuset där hans bror såg honom bli dödad.
Denna unga, vackra man var en talangfull politiker och dansare.
"– Det er en gutt som var glad i livet. Glad i livet, glad i å danse. Han fikk meg alltid til å le," berättar brodern Khalid.
 
 
Maria Maagerø Johannesen, 17 år.
Dog på kärleksstigen som går längs vattnet runt hela nord och väst sidan av ön.
"– Hun var en fantastisk, nydelig jente. Hun var svært pliktoppfyllende"
Så vacker.
 
 
Tore Eikeland, 21 år.
Blev ihjäl skjuten på Kärleksstigen.
"– Også Fagbevegelsen fikk glede og nytte av Tores evner og talent. Som styremedlem i LO Bergen var han levende opptatt av faglige rettigheter og arbeids-folks vilkår. Han titulerte seg selv som student og industriarbeider, ettersom han jobbet deltid i fiske-foredlingsindustrien. Tore var en sann tillitsmann, i alle positive betydninger av ordet"
Kommer aldrig glömma ditt tal om Postdirektiven. Det var så himla bra! Alla jublade och du vann!
 
----------------
 
Här är bara några få av alla de som fick sätta livet till. Men dessa personer har satt spår i mig. Jag vet inte varför. Det bara är så.
 
Och jag hoppas att inom en snar framtid kunna meddela er kära läsare om min minnesfond för offrena den 22 Juli 2011. Hoppas ni vill hjälpa till och hedra dessa underbara människor som kämpade för allas lika rättigheter. AntiRasism och allas lika värde.
 
 
Hoppas ni tog er tiden att skänka en tanke till alla offren och deras anhöriga och ta hand om era nära!
 
 
//
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0